Varen op het Albertkanaal pleziervaart

Homepage Forum Toekomstplannen… Varen op het Albertkanaal pleziervaart

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    zonneklopper
    Bijdrager

Is het te doen om met je eigen boot op het Albertkanaal te varen of is het een te drukke vaarroute om er als pleziervaart over te varen? Zou ik beter een andere route nemen?

Nobel
    Bijdrager

Bedoel je het hele Albertkanaal of van Klein Ternaaien richting Luik? Allen op dat gedeelte heb ik ervaring en dat is heel goed te varen, vaak wel wat golfslag door scheepvaart maar breed genoeg voor iedereen.

Groet, Jack.

zonneklopper
    Bijdrager

Zou inderdaad tussen Klein Ternaaien en Luik varen, maar ik had gehoord en hiergelezen dat de sluizen zouden gesloten zijn voor recreatievaarders.

Nobel
    Bijdrager

Dat is voor mij nieuw en kan er op internet ook niets over vinden. Iedereeen kan natuurlijk vanalles op wikipedia zetten.

Groet, Jack.

zonneklopper
    Bijdrager

Klopt, maar wil natuurlijk niet voor gesloten deuren staan.

kris
    Bijdrager

@zonneklopper wrote:

Is het te doen om met je eigen boot op het Albertkanaal te varen of is het een te drukke vaarroute om er als pleziervaart over te varen? Zou ik beter een andere route nemen?

Wel wat laat met antwoord, misschien was je er ondertussen?
    Albertkanaan is goed te doen het moeilijkste is het schutten samen met die masthodonten.
    Meestal kunnen die hun schroef niet afzetten in de sluizen omdat ze anders zelf door de touwen gaan. Het kanaal zelf is breed en regelmatig ga je er wat te keer wegens de golfslag maar dit is in het Amsterdam Rijnkanaal niet beter. Er zijn een paar jachthavens, in het kanaal zelf blijf je best niet liggen wegens de golfslag.

zonneklopper
    Bijdrager

Inderdaad. Bedankt voor de reactie, het meeste ervan heb ik nu zelf ondervonden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.