Onderwerp: Spiegelreflex en lenzen mee op bootreis? : Varen op kanalen en rivieren

Blog | Forum

Spiegelreflex en lenzen mee op bootreis?

Home Forum Fotografie Spiegelreflex en lenzen mee op bootreis?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Maarten 8 jaren, 5 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

anker
    Bijdrager

Ik denk eraan om mijn spiegelreflex mee te nemen op mijn bootreis, maar ben nogal bang hem te beschadigen. Hoe bescherm ik hem best en wat neem ik nog mee.

Ik zou graag landschapsfoto’s en wat foto’s van de boot nemen zonder de hele hoop te ruineren.

Maarten
    Sleutelbeheerder

Spiegelreflex meenemen is zeker geen probleem. Ik doe dat zelf ook en alles werkt nog naar behoren! 😉 Ik weet niet wat je afschrikt, maar water (en zand) zijn de grootste vijanden. Zorg ervoor dat je je camera met toebehoren opbergt zodat opspattend water (bijvoorbeeld in sluizen) niet op je toestel teechtkomt. Verder gewoon voorzichtig omspringen met je materiaal zodat je niet alles in het kanaal laat vallen. 🙂

Welke camera heb je? De (semi-)professionele spiegelreflexcamera’s zijn vaak “weather-proofed” en kunnen dus tegen een stootje/vuiltje.

anker
    Bijdrager

Ik heb sinds een aantal maanden een D5000. Gekocht als kit met zoomlens.

Maarten
    Sleutelbeheerder

Geen bescherming tegen het weer dus. Wees gerust mijn camera heft het ook niet en mits een beetje oplettendheid kan je er nog jaren mee op vakantoe vertrekken.

Neem zeker een zoomlens mee (dan hoef je niet te vaak van lens te wisselen) en als je dat hebt kan een externe flitser en/of een statief ook van pas komen. Zo kan je ook ’s avonds mooie foto’s nemen.

bootjevaren
    Bijdrager

En genoeg opslagruimte, mss zelfs laptop op je bootje zetten. Zeeen aan ruimte en dus nooit foto’s verwijderen. 😎

Maarten
    Sleutelbeheerder

Belangriikste voor mij zijn genoeg batterijen voor flitser en eventueel een extra batterij voor de camera of adapter om batterijen op te laden via een 12V-contact.

Ook heb ik een comfortabele rugzak zodat er zo weinig mogelijk op de boot achterblijft als we op uitstap gaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

varen pleziervaart Varen

Blog varen ->
Forum varen ->

Volg Kanalen en Rivieren

Recente reacties

Pagina’s