Frankrijk 2012

Homepage Forum Reisverhalen Reisverhalen Frankrijk Frankrijk 2012

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Nobel
    Deelnemer

Net als vorig jaar zijn we ook dit jaar weer een eind Frankrijk in geweest. Het doel was Canal du Nivernais en daarna weer naar het Noorden.
    Hier het verslag.

Groet, Jack.

squatzillan
    Deelnemer

Hey Jack,
    ik heb even snel door je verhaal gegaan. Kan je me zeggen aan welke gemid. Snelheid je gevaren hebt? Mooie reis!
    Groeten,
    Philiep

Nobel
    Deelnemer

De boot heeft een kruissnelheid van ongeveer 8 km/uur. Op de Franse kanalen en rivieren ligt dat wat lager.

Groet, Jack.

squatzillan
    Deelnemer

tHeeft niet veel zin van sneller te gaan varen! Anders is het geen vakantie meer! 😉
    Ik dacht zelf van volgend jaar richting Frankrijk te trekken met een boot van 20m op 4m40, hoogte 3m40. Kan ik dan overal door onder de bruggen? Schijnt dat sommige bruggen maximum 3m40 toelaten?
    Om tijd te winnen leg ik mijn boot dan wel op voorhand bij de Franse grens, zelf woon ik rond Brussel.
    Bedankt voor de info,
    Philiep

Nobel
    Deelnemer

Op deze overzichtskaart van Frankrijk staan alle gegevens bij de kanalen wat betreft hoogte, diepgang breedte. De meeste kanalen kun je wel bevaren, het is vaak 3,50 m. Canal du Nivernais en Canal de Bourgogne lijken bijvoorbeeld niet te lukken; resp. 270 en 340.

Groet, Jack.

squatzillan
    Deelnemer

Ja, ik kan wel de terrasrailing neerklapbaar maken. Zo win ik 60 cm, en is het 2m80. Of ik moet op zoek naar andere routes…

Thanks,
    Philiep

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.