Onderwerp: Biesbosch : Varen op kanalen en rivieren

Blog | Forum

Biesbosch

Home Forum Reisverhalen Reisverhalen Nederland Biesbosch

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Maarten 8 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Nobel
    Bijdrager

Dit is het eerste jaar dat ik zeil met de ‘Aimée’ en ga ik zeilend over het IJsselmeer naar het Gooimeer. Daarna ga ik met gestreken mast over o.a. de Vecht verder naar de Biesbosch. De Biesbosch valt me wat tegen maar de Vecht, met name in Utrecht vind ik zo mooi dat ik er hier een verslag van heb.

Jack.

Maarten
    Sleutelbeheerder

Mooie reisverhalen die (na wat vertraging ;)) nu hun plaats hebben op dit forum. Weet je al wanneer ga je er weer op uit trekt?

Nobel
    Bijdrager

Bedankt voor het compliment Maarten,
    De boot gaat waarschijnlijk eind maart begin april het water weer in en dan zal ik uiteraard zeiltochten gaan maken. Misschien maak ik ook een tocht door Groningen naar Ter Apel, daar de grens over en dan over de Duitse kanalen (langs Münster) naar de Rijn en over de IJssel weer terug. Wat buitenlandse vaartochten betreft gaan we dit jaar waarschijnlijk de “kleine zuurkoolroute” varen. Zo schijnt die genoemd te worden. Dat is eerst via onder andere de Maas naar de Moezel, Dan de moezel volgen tot Konz en daar de Saar op naar het Marne-Rijnkanaal. Daar bakboord uit naar Straatsburg en daarna weer terug over o.a. Moezel en Maas. Tips en adviezen zijn welkom!

Groet, Jack.

Maarten
    Sleutelbeheerder

Verplaatst naar forum “Toekomstplannen”: Zuurkoolroute – Route de la Choucroute

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

varen pleziervaart Varen

Blog varen ->
Forum varen ->

Volg Kanalen en Rivieren

Recente reacties

Pagina’s